לסניפים וטלפונים
articles_category__bg
מיטת ילדים ורונה

מדריך: איך מתאימים צבעים לאופי הילד בחדר הילדים?

כאשר ניגשים לעצב חדר ילדים אנו ממליצים להתאים בצורה הטובה ביותר את עיצוב חלל החדר  לאופיו הייחודי של הילד. קירות החדר, הטפטים, הרהיטים וכל האביזרים המשלימים משפיעים על מצב רוחו של הילד ויכולתו להתמודד עם הלימודים וכל מה שמצופה מילד או נער מתבגר. אנחנו ננסה להסביר מעט על האפשרויות שעומדות לרשותכם בבואכם לעצב את החדר של ילדיכם.

חשוב מאוד להתאים את החדר לאופי הילד ולכן אנו ננסה להתאים לכל ילד את הסגנון שלו. נעשה זאת בראש ובראשונה בעזרת שימוש בצבעים, צורות, טפטים ורעיונות נוספים בו אנו יכולים לצבוע את קירות החדר. לקירות יש את ההשפעה הגדולה ביותר על הסגנון של החדר.

כאשר אנו בוחרים את הצבע המתאים לאופי החדר באפשרותנו לבחור מבין שני אפשרויות:


    רוצה לתאם פגישה עם מעצב חדרי ילדים או ליצור עמנו קשר בכל פנייה? השאירו לנו פרטים כאן:


    1. להתאים צבע וסגנון לאופי הילד

    room_grey

    סוג חדר סוג צבע:
    חדר ילדים לילדים שובבים : צבעים עליזים ובהירים 
    חדר ילדים לילדים פופולריים : צבעים ייחודיים וטפטים
    חדר ילדים לילדים מבולגנים : צבעים נעימים ומרגיעים
    חדר ילדים לילדים מופנמים צבעים אחידים וסולידיים

    באפשרות זו אנו מנסים להתחבר לרגשותיו ולאישיותו של הילד על מנת להקנות לו את חווית מגורים כייפית והמתאימה ביותר , הרעיון המרכזי באפשרות זו הינו להבין את אישיות הילד, לעודד ולחזק את המצב העכשווי בשלב ההתפתחות של הילד.

    2. לבחור בצבע הפוך מאופיו של הילד

    ארון + שולחן - רהיטי ברזילי

    סוג חדר סוג צבע:
    חדר ילדים לילדים שובבים : צבעים נעימים ומרגיעים
    חדר ילדים לילדים פופולריים : צבעים עליזים ובהירים
    חדר ילדים לילדים מבולגנים : צבעים אחידים וסולידיים
    חדר ילדים לילדים מופנמים : צבעים ייחודיים וטפטים

    בשיטה זו אנו מנסים לחבר את ילדינו לצדדים נוספים באישיותו. בשיטה זו אנו מכריחים את ילדינו בצורה מסוימת להתפתח גם באזורים בהם הוא פחות חזק. כך לדוגמה את הילד המופנם ננסה לפתוח בעזרת טפטים עם דמויות וצבעים ייחודיים ואילו את הילד המבולגן ננסה ליישר על ידי שימוש באחידות וקווים ישרים שמעודדים התיישרות וסדר וכמובן שאת הילד השובב ננסה להרגיע בעזרת צבעים עדינים.

    לאחר שנתנו לחדר צבע ייחודי נרהט את החדר בהתאמה לאופיו של הילד וכאן כבר יש אפשרות פרקטית לענות על הצרכים האמיתיים של הילד:

    הילד השובב
    ילד שובב לרוב אנרגטי מאוד ופעיל במשך היום , לרוב נמצא פחות בחדרו לעומת ילדים שמאוד אוהבים את פרטיותם. ילד שובב נוטה להיות אקטיבי במשחקי חברה, כדורגל, כדורסל ובכלל עם חברים במשך היום וככזה אינו מתחבר לסביבה סגורה כמו חדר. ננסה להתאים את רהיטי החדר לצרכים הללו על ידי הוספת שטחי אחסון לשליפה מהירה בה ניתן להניח כדורים, משחקים או בעצם כל דבר אחר שבו יחפץ הילד.

    חדר לדוגמה: חדר ילדים עידו

    חדר ילדים דגם עידו
    חדר ילדים דגם עידו

     

    הילד הפופולרי
    בחדרו של הילד הפופולרי נוכל לשחק הרבה יותר עם  הריהוט. ילד פופולרי נוטה לארח בחדרו ילדים אחרים שבאים לשחק בפלייסטיישן או במחשב וככזה אנו ננסה ליצור חלל רחב יותר בחדר וזאת כדי לאפשר אירוח וחברה גם בחדר עצמו אפילו כאשר מגיעים מספר חברים בו זמנית. נהוג להשתמש בשטיח, פופים אך גם במיטה נשלפת וכל אמצעי אחר שיאפשר מקומות ישיבה רבים בכל עת.

    חדר לדוגמה: חדר ילדים לירוי

    חדר ילדים ונוער לירוי קאוור

     

    הילד המבולגן
    הילד המבולגן קרוב לוודאי יישאר מבולגן וככזה גם אם אנו מנסים לפתוח אותו לכיוונים חדשים בעזרת צבעים הפוכים עדיין עלינו לבוא לקראתו וליצור מאין נוחות ומחשבה. נרהט חדר ילדים לילד מבולגן בצורה כזו שיש מקומות אחסון רבים שבהם ניתן להניח את המשחקים במהירות רבה וללא מאמץ רב מצד הילד וכך בעצם אנו מאפשרים לו להיות כמה שיותר מסודר למרות אישיותו המבולגנת.

    חדר לדוגמה: חדר ילדים שוקולד וניל

    חדר ילדים ונוער - וניל שוקולד

     

    הילד המופנם
    ריהוט חדר ילדים של ילד מופנם לרוב יעשה על ידי נתינת דגש לאזור עבודה ושיעורי בית ותאורה טובה כך שיוכל לקרוא ספרים ולצלול למחשבותיו בצורה שלווה ורגועה. ילד מופנם יכול ליהנות מחדר הילדים הרבה יותר מהאחרים ולכן יש להתחשב בו ולהתייעץ עמו לרצונותיו ובמידת האפשר ניתן לשלב מעט צבעים חיים ועליזים בעזרת חפצים ופוסטרים שייתלו על הקירות כך שיהיה שילוב בין אופיו של החדר ורצונם של ההורים.

    חדר לדוגמה: חדר ילדים עומר

    חדר עומר חדש - חדר לילדים ונוער

      שם מלא (ניתן גם הערה) *

      טלפון ליצירת קשר *